Een beetje platgeslagen door een griepje, heb ik de tijd om na te denken over het afgelopen jaar. Opnieuw een jaar waarin veel gebeurde, in de grote en in de kleine wereld. Het overzicht van de grote wereld laat ik aan anderen over. De kleine wereld is soms al ingewikkeld genoeg.

boomfoto2In juli mochten we ons huwelijksjubileum vieren. We vierden het in gezinskring: een weekend samen uit. Het was een supergaaf weekend, waar we met veel liefde op terug mogen zien.

Begin dit jaar kwamen we, toch, tot de conclusie dat de kerkelijke gemeente waar we lid van waren, niet langer de goede plek voor ons is. We namen afscheid, met pijn. En dachten met weemoed terug aan de goede tijden die er ook waren. We werden lid van een andere gemeente, en zijn hier nog een beetje zoekend naar onze plaats.

Intussen ging het werk bij Hiernaast gestaag door. De naamsbekendheid wordt wat groter, gelukkig. Het geld dat nodig is voor dit werk komt binnen, al blijft het iedere keer weer spannend of het goed gaat… We zijn dankbaar voor de zorgende hand van God hierin.

2016 was mijn eerste jaar als ZZP-er. Het is wennen om alles nu zelf te moeten doen en regelen. Toch ben ik nog steeds blij dat ik deze stap gezet heb. Het is goed zo.

In de zomer bezochten we weer de New-Wine conferentie. Na een jaar overgeslagen te hebben, voelde dit toch wel weer als thuiskomen. Het was super om daar weer te zijn. We mochten ervaren hoe helend gebed en vergeving vragen en ontvangen is.

In dit afgelopen jaar kwamen ineens een aantal mensen weer op mijn pad die ik in geen jaren had gezien of gesproken. Heel bijzonder! Via mijn blog raakte ik weer in contact met een oud-klasgenoot van zo’n jaar of 45 geleden! We spraken af en bleven aan de praat. Via facebook kwam ik in contact met een oud-patiënte, die ik lang geleden verpleegd had. En eveneens via FB raakte ik (weer) in gesprek met een goede vriend van oudste zoon. De live ontmoeting die volgde was goed en fijn. Zo kwamen er “oude” mensen, en ook nieuwe mensen mijn leven (weer) binnen wandelen. Er was ook afscheid van mensen, ongewild, ongewenst, toch gebeurd.

Ook in 2016 was ik weer bezig met handwerken. Ik probeerde wat nieuwe dingen uit. De stoel heb ik helemaal kaal geschuurd (was oud-eiken) en geverfd. Een werkje in de categorie: leuk uitgeprobeerd te hebben. De andere dingen zijn wel voor herhaling vatbaar.

taslappenpop3

stoel